Ferrari 458 Italia

Vuosimalli: 2012 Ajetut kilometrit: 65 500km

KOKONAISARVIO: 92 PISTETTÄ

Hinta-laatusuhde: 88 pistettä

Omistamisen ilo 2 viikon jälkeen: 99 pistettä

Omistamisen ilo 2 vuoden jälkeen: 92 pistettä

Omistamisen hinta: 60 pistettä

Urheilullisuus: 98 pistettä

Mukavuus: 65 pistettä

Luotettavuus käytettynä:  85 pistettä

Jälleenmyyntiarvo: 75 pistettä

Imago-arvo: 100 pistettä

Symppispisteet: 65 pistettä

Valmistusvuodet: 2009 - 2015

Moottori: 4.5L V8 

Huipputeho: 562hv  419 kW

Kiihtyvyys 1-100km:  2.9s

Huippunopeus: 340km/h 

Hintahaitari: 215.000€-300.000€

Puolesta: Kiihtyvyys, keraamiset jarrut, käsiteltävyys, teknologia, vaihteisto, brändi, imago

Vastaan: Ohjaamon ylimääräiset äänet, kuljettajan istuin, hinta, "brändi", naapurit

Vaihtoehto: BMW i8

Yhteenveto: Uudenkarhean Ferrarin suurin haaste Suomessa on aina sen hinta. 458 Italia maksaa neljän vuoden ikäisenäkin 100 000 euroa enemmän kuin mitä uusi naapurimaassamme. Ferrarista suomalainen autonostaja joutuu yksinkertaisesti maksamaan kohtuuttoman paljon ekstraa. Muutaman vuoden ikäisen Ferrarin hinta-laatusuhde onkin erityisen huono, vaikka itse tuote on yleensä aina loistava, kuten myös 458 Italia. 

Ferrari 458 Interior

458 Italian suurin henkilökohtainen haaste on sen nopeus, tarkemmin ilmaistuna sen kuljettajan tarve ja halu ottaa hallintaan auton huimat ja kalliit voimavarat.

Ferrari 458 Engine Bay

3.5 sekuntia - aika, jonka 458:n kuljettaja tarvitsee ylittääkseen kaikki kotimaamme nopeusrajoitukset.

458 Italia onkin parhaimmillaan juuri noina ensimmäisinä sekunteina. Vastaavaan kokemukseen kykenee vain muutama kotimaamme teillä vastaantuleva auto. Normaalinopeuksilla ajettaessa 458 Italia palaa nopeasti maanpinnalle. Se on ankara kuljettajan niskalle ja selälle, ärsyttävän äänekäs pitkässä juoksussa, ohjaamossa natisee kuin kymppitonnin Corollassa ja eikä se ole kovinkaan palkitseva millään muullakaan mittarilla. Sen ratin takana istuminen on epämukavaa ja ajaminen on useinmiten vain turhauttavaa odottamista, nykivää liikkeellä oloa ja kaupungin mukulakiviteitä välttelevää.

458 Italia on yksi niistä autoista, joka on parhaimmillaan pysäköitynä katukahvilan eteen. Tuolloin se palkitsee sekä omistajansa että muut paikalla olijat, sillä kaukaa katsottuna se on täydellinen päiväuni, johon on helppo hetkeksi unohtua ja unohtaa arkihuolet.

Ferrari 458 Cockpit View

Arvioidun yksilön kunto asteikolla 1-10:

Tekniikka 10

Kori 9

Sisusta 8

Huoltokirja: 10

Mittarilukema testin päätyttyä: 65.498km

Tutustu myynnissä oleviin Ferrari-malleihin tästä

Palvelun tuottaa 250kmh.com

© 2024 Sports Car Center. All rights reserved.